Μενού

ΛΟΥΣΤΡΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙΩΝ (Επαν.) - Αλέξης Δερμετζόγλου

2011 1 

Στην αρχή ήταν ο πατριάρχης  Ζαν Ρενουάρ. Κάτι ήξερε ο Βισκόντι και θήτευσε κοντά του.

Και μετά ήλθαν οι «Διαβολικοί εραστές» («Ossessione» 1943)

Και κατόπιν εορτής έγραψαν «…Και εγεννήθη ο νεορεαλισμός…»

Ο Ρενουάρ, έντονα νατουραλιστής,  αναζητούσε πάντα αυθεντικούς χώρους και ηθοποιούς της ζωής ερασιτέχνες και άλλους.( Θα το δούμε προσεχώς στο «Toni» (1937)

Ο Βισκόντι, που ενόχλησε τον φασισμό, νοηματοδοτεί  τον χώρο με το σώμα, τα συνδέει, τους αποσπά ιδρώτα, σεξουαλικότητα, ορμές θανάτου.

Ο Ροσσελίνι φιλμάρει πάνω στην σχέση ιστορικότητας χρόνου και αποδόμησης των αστών (Προβάλλαμε «Στρόμπολι», «Ταξίδι στην Ιταλία», «Ευρώπη 51», «Στρατηγός Ντε Λα Ρόβερε»).

Ο Ντε Σίκα είναι μινιμαλιστής. Κινηματογραφεί την αύρα της κοινωνίας σε σχέση με την πτώση του ανθρώπου.(Προβάλλαμε «Ουμπερτο Ντ»). Η έκπτωση από τον παράδεισο ισοδυναμεί με την αδυναμία γνώσης του απαγορευμένου καρπού, που είναι η ιδεολογία. Στο «Λούστρο παπουτσιών» αξιοποιεί μεσαία και μεγάλα πλάνα για να δείξει την μικρή απόσταση «ουρανού» και κολάσεως.

Αλέξης Δερμετζόγλου
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kemes.wordpress

Smart Search Module