Μενού

ΙΕΡΗ ΑΡΑΧΝΗ - Άγγελος Πολύδωρος

Ένα θρίλερ, βασισμένο σε αληθινή ιστορία ενός serial killer, με φόντο τη θέση της γυναίκας στην ιρανική κοινωνία και τη στάση της αστυνομικής και της θρησκευτικής ηγεσίας απέναντι στο θέμα.

Το 2001 ένας κατά συρροή δολοφόνος κυκλοφορεί στους νυχτερινούς δρόμους της ιερής πόλης Μασχάντ εξοντώνοντας ιερόδουλες, γιατί έτσι θεωρεί πως εξαγνίζει τον κόσμο από τις αμαρτωλές. Πρόκειται για έναν φαινομενικά σοβαρό οικογενειάρχη, που εκτελεί το «θεάρεστο έργο του» μέχρι που μια θαρραλέα δημοσιογράφος αποφασίζει να βάλει τη ζωή της σε κίνδυνο προκειμένου να τον ξεσκεπάσει.

1761 7

Σε πρώτο επίπεδο, έχουμε ένα αγωνιώδες θρίλερ με την επίμονη δημοσιογράφο στο επίκεντρο να πιέζει την -σχεδόν- αδιάφορη αστυνομία για την ανακάλυψη του δολοφόνου, ενώ σε δεύτερο επίπεδο βλέπουμε τον αγώνα της απέναντι στην επικρατούσα πατριαρχία και τον μισογυνισμό που χαρακτηρίζει το συλλογικό ιρανικό ασυνείδητο και παράλληλα μια κριτική της ιρανικής κοινωνίας, καθώς ο δολοφόνος είναι ένας «πολύ θρησκευόμενος άνθρωπος και σεβαστός πολίτης» (με 16 δολοφονίες στο ενεργητικό του, για τις οποίες αισθάνεται υπερήφανος όχι μόνον αυτός αλλά και η σύζυγός του και ο μοναχογιός του).

Ο Αλί Αμπάσι («Σύνορο», 2018) αποκαλύπτει με κάθε λεπτομέρεια την πίεση που ασκεί η κοινωνία σε άτομα που θέλουν να ξεφύγουν από τις αναχρονιστικές παραδόσεις και δίνει την ευκαιρία στην Ζαρ Αμίρ-Εμπραχίμι να ξεδιπλώσει το ταλέντο της για το οποίο δίκαια κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στο Φεστιβάλ Καννών 2022, ενώ η ταινία υπήρξε η επίσημη πρόταση της Δανίας για τα Όσκαρ 2023.

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα myfilm.gr

Smart Search Module