Μενού

BIG FATHER, THE - Γιάννης Ζουμπουλάκης

2106_6

Τοποθετημένη στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, η ταινία του Κώστα Στραγαλινού ακολουθεί την πορεία ενός σκηνοθέτη (Νίκος Παντελίδης), ο οποίος μπροστά στον κίνδυνο να χάσει το σπίτι του και ενώ βρίσκεται στην χειρότερη φάση με την γυναίκα και τα τρία παιδιά τους, μετατρέπει την οικογενειακή ζωή του σε ένα είδος reality show προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της «Ενωσης», ενός ομίλου επιχειρήσεων που τον χρησιμοποιεί για την προβολή των προϊόντων της. Στην πραγματικότητα, ο σκηνοθέτης μετατρέπει σε οικογενειακή υπόθεση την κεντρική ιδέα της ίδιας της ταινίας που θέλει να γυρίσει και δεν μπορεί, θέμα της οποίας μια οικογένεια σε «καταναλωτικό πείραμα».

Δεν ξέρω πόσο ενδιαφέρον μπορεί να έχει μια ταινία στην οποία επί δύο ώρες παρακολουθούμε έναν αυτοκαταστροφικό και καθόλου συνεργάσιμο νάρκισσο να τρώγεται με τα ρούχα του, να τσακώνεται με τους πάντες, να παλεύει με το δημιουργικό του αδιέξοδο και να μην μπορεί να πείσει κανέναν πέρα από τον ίδιο τον εαυτό του, ότι είναι ένα τεράστιο ταλέντο που πάει χαμένο. Πάνω σε αυτή την ιδέα πάντως κινείται μονίμως αυτή η εξαιρετικά εκνευριστική ταινία, που συγχρόνως μέσα από τις σκηνές σύγκρουσης του κεντρικού ήρωα με το περιβάλλον του, αγωνιά να σχολιάσει και μάλιστα με αφελέστατο τρόπο, διάφορα τρωτά της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας – από το σύστημα κρατικής χρηματοδότησης του ελληνικού κινηματογράφου (ποιόν αλήθεια ενδιαφέρει πέρα από τους κινηματογραφιστές;), μέχρι την άδικη λειτουργία των τραπεζών, την απαρχαιωμένη νοοτροπία της ελληνικής αστυνομίας ή την πλύση εγκεφάλου στον οποίο στοχεύει η διαφήμιση (τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια δηλαδή).

Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr

 

Smart Search Module