Μενού

ΟΝΕΙΡΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

 

1839 2

Μαύρη, σουρεαλιστική κωμωδία γύρω από την επίδραση του Διαδικτύου στο συλλογικό ασυνείδητο είναι η απολαυστική αυτή ταινία του Νορβηγού σκηνοθέτη Κρίστοφερ Μπόργκλι, δημιουργού του «Σιχάθηκα τον εαυτό μου» (2022), γύρω από μια γυναίκα που για να τραβήξει το φως της δημοσιότητας και να κερδίσει τη συμπάθεια του κοινού παίρνει  επικίνδυνα φάρμακα για να αρρωστήσει.

Στην τρίτη αυτή ταινία του, που φέρνει στο νου τις ταινίες τόσο του Τσάρλι Κάουφμαν («Στο μυαλό του ΤζονΜάλκοβιτς» και «Anomalisa»), όσο και του Σπάικ Τζόνζι «(Adaptation»), ο Μπόργκλι παρουσιάζει τον Νικόλας Κέιτζ στο ρόλο του Πολ Μάθιους, ενός μεσήλικα, χαζού, σπασίκλα βιολόγου καθηγητή, παντρεμένου και με δυο έφηβα παιδιά, που ξαφνικά αρχίζει να εμφανίζεται στα όνειρα γνωστών και αγνώστων προσώπων, με τον ίδιο πάντα σε παθητικό ρόλο, χωρίς να δείχνει ότι θέλει να βοηθήσει τον ονειρευόμενο που κινδυνεύει.

Απρόσμενο, ανεξήγητο όνειρο που ο Πολ εκμεταλλεύεται για να γίνει διάσημος στα social média, αλλά που, στη συνέχεια, μετατρέπεται σε εφιάλτη, όταν η παρουσία του Πολ στα όνειρα των χιλιάδων ακολούθων του αρχίζει να γίνεται βίαια επικίνδυνη και τρομακτική.

Παρόλο που διδάσκει στους φοιτητές του τη δαρβινική αποτελεσματικότητα των λωρίδων στις ζέβρες, που βοηθά τα ζώα να αναμειχθούν και να επιβιώσουν στο κοπάδι, ο ίδιος δείχνει να το αγνοεί στην προσπάθεια του να γίνει διάσημος και να μπορέσει να εκδώσει το ανέκδοτο (που ακόμη δεν έχει γράψει) δοκίμιο του.

Προσπάθεια που παρακολουθούμε μέσα από μερικές από τις πιο απολαυστικές σκηνές της ταινίας όταν συναντά την ομάδα μιας νέας εταιρείας που του προτείνει συνεργασία για διαφήμιση του sprite, με επικεφαλής τον Μάικλ Σέρα και με βοηθό μια σέξι φαν του Πολ, η οποία τον παρασύρει σε μια επανάληψη της σκηνής του τολμηρού της σεξουαλικού ονείρου (σκηνή στην οποία ο Κέιτζ δείχνει για μια ακόμη φορα το εκπληκτικό του ταλέντο).

Το τρίτο δυστυχώς μέρος της ταινίας δεν εκμεταλλεύεται αρκετά την εφιαλτική κατάσταση στην οποία οδηγείται ο πρωταγωνιστής, ούτε το ρολο της λεγόμενης cancel culture (κουλτούρα ακύρωσης) σε μια κοινωνία που τα social media παίζουν συχνά ένα καταστροφικό ρόλο, δημιουργώντας τυχαίους και περιορισμένης διάρκειας σταρ. Και είναι χάρη στην εκπληκτική ερμηνεία του Νικόλας Κέιτζ, σίγουρα από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας του, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η επιτυχία της ταινίας.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module