Μενού

AIR: ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΘΡΥΛΟ - Κωνσταντίνος Καϊμάκης

1824 4

«Κυνηγώντας ένα Θρύλο»: Air Jordan και στη μεγάλη οθόνη

Η αληθινή ιστορία του Σόνι Βακάρο, υπαλλήλου στο τμήμα πωλήσεων της Nike, που είχε τη φαεινή και άκρως επικερδή –όπως αποδείχτηκε– ιδέα να συνεργαστεί η εταιρία Nike με τον ανερχόμενο τότε (βρισκόμαστε στο 1984) αστέρα του μπάσκετ Μάικλ Τζόρνταν.

To 1984 ο κόσμος των σπορ δεν ήταν όπως τον ξέρουμε σήμερα. Δεν ήταν καν όπως τον ζήσαμε σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας των 90s. Τότε που ο Μάικλ Τζόρνταν έφτιαξε τον μύθο του κορυφαίου των κορυφαίων. Τότε που οι Σικάγο Μπουλς και η Nike μπήκαν στο μπασκετικό άλμπουμ των νικητών. Ο Μπεν Άφλεκ είναι ολοφάνερο ότι λατρεύει την ιστορία του βασιλιά Μάικ. Όμως δεν την πιάνει ούτε ολοκληρωτικά ούτε αποσπασματικά. Δεν την πιάνει ούτε καν από την αρχή της. Επιλέγει μόνο ένα μικρό κεφάλαιο της «ιστορίας του κορυφαίου μπασκετμπολίστα όλων των εποχών» και μάλιστα πριν καν πατήσει το πόδι του στα παρκέ του NBA. Από τη θέση του ρούκι ο 18χρονος Μάικλ δεν μπαίνει πότε στο κέντρο του κάδρου του Άφλεκ. Είναι μια σκιά, ένας άγνωστος ακόμη ήρωας που ποτέ δεν βλέπουμε το πρόσωπό του. Ένα όνομα που προετοιμάζεται για το πεπρωμένο του και γράφει τις πρώτες χρυσές λέξεις της μυθικής διαδρομής του. Την ιστορία του (η οποία θα ξεδιπλωθεί στο μέλλον όπως ακριβώς του την αφηγείται σε ρόλο προφήτη ο Σόνι στο υπέροχο μονόλογο του στο φινάλε του έργου) την παρακολουθούμε μέσα από τις αίθουσες συσκέψεων των μεγάλων αθλητικών εταιριών, τις συζητήσεις ανάμεσα στη μητέρα του και τους μάνατζερ, τα σχέδια των marketers που ψάχνουν να βρουν τις κατάλληλες ατάκες του νέου American dream. Ο Μπεν Άφλεκ, σε εξαιρετική φόρμα, υπογράφει ένα άκρως χιουμοριστικό και διασκεδαστικό biopic που βρίσκεται (ευτυχώς) πιο κοντά στο σημαντικότερο φιλμ του, «Επιχείρηση Αργώ», παρά στην αστοχία του, «Ο νόμος της νύχτας». Κρατά μάλιστα για τον εαυτό του τον ρόλο του φευγάτου αφεντικού της Nike δίνοντας στον κολλητό του, Ματ Ντέιμον, τον αβανταδόρικο ρόλο του Σάνι που είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής του φιλμ.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Το κείμενο δημοσιοεύτηκε στην ιστοσελίδα athensvoice.gr

Smart Search Module