Μενού

ΑΡΚΟΥΔΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ - Άγγελος Πολύδωρος

1817 1

Ο Τζαφάρ Παναχί σκηνοθετεί τον εαυτό του -με ντοκιμαντερίστικη διάθεση και υποδόριο τραγικό χιούμορ- σε μια πολιτική ταινία, με την οποία προσπαθεί να αναδείξει τις δυσκολίες ενός σκηνοθέτη για το γύρισμα μιας ταινίας-καταγγελίας καθώς και την επιδεξιότητα, αλλά και την έμπνευση που απαιτούνται για να δημιουργεί κάτω από περιορισμούς και προκαταλήψεις.

Ο καταξιωμένος Ιρανός δημιουργός στο «Αρκούδες δεν υπάρχουν» υποδύεται τον εαυτό του. Έναν κινηματογραφιστή που προσπαθεί να σκηνοθετήσει μια ταινία στην Τουρκία και ο οποίος αναγκάζεται να παραμείνει σε ένα Ιρανικό χωριό κοντά στα σύνορα.

Στην πρώτη σεκάνς, παρακολουθούμε τον παρακινδυνευμένο τρόπο που μια εργαζόμενη αποκτά το πλαστό της διαβατήριο για να ταξιδέψει στο Παρίσι ανενόχλητη, αλλά αρνείται να το παραλάβει επειδή δεν θα τη συνοδεύει ο αγαπημένος της, ο οποίος θα πάρει το δικό του λίγες μέρες αργότερα. Εκείνη  θέλει να φύγουν μαζί και εμείς αντιλαμβανόμαστε ότι εκείνος μάλλον «θυσιάζεται» για να μπορέσει εκείνη να διαφύγει. Η σκηνή δεν είναι πραγματική. Αποτελεί μέρος των γυρισμάτων μιας ταινίας του Παναχί, ο οποίος τη σκηνοθετεί εξ αποστάσεως διαδικτυακά και live μέσω ενός τάμπλετ (που μετά δυσκολίας έχει σήμα) δίνοντας οδηγίες από το χωριό όπου διαμένει και στο οποίο παράλληλα βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δυσπιστία των κατοίκων και τις τοπικές παραδόσεις. Η πραγματικότητα είναι εξίσου σκληρή όπως και του σεναρίου της ταινίας που γυρίζει. Οι ηθοποιοί που υποδύονται το ζευγάρι που προσπαθεί να διαφύγει από τη χώρα, θέλουν και στην πραγματικότητα να φύγουν από τον τόπο τους και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Ένα γεγονός που δεν γνωρίζει ο Παναχί, που έχει κι αυτός τα προβλήματά του από μια φωτογραφία που δεν τράβηξε, αλλά κανείς δεν τον πιστεύει.

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα amarysia.gr

Smart Search Module