Μενού

ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΥ, Η - Θοδωρής Δημητρόπουλος

Μέσα από μια σειρά συναντήσεων χαράζεται η διαδρομή διαφόρων απλών, καθημερινών ηρωίδων και ηρώων, σε μια ιστορία φαινομενικά ανέμελη και δίχως αυστηρή πλοκή που κρύβει μέσα της μια ολόκληρη θεώρηση του κόσμου, της ζωής, και της τέχνης. Η μυθιστοριογράφος του τίτλου επισκέπτεται το βιβλιοπωλείο μιας φίλης που είναι κάπως εκτός επαφής, και η βόλτα τους τις φέρνει στο δρόμο ενός σκηνοθέτη και τη συζύγου του. Στον περίπατό τους που ακολουθεί συζητιέται το ενδεχόμενο του να γυρίσει κι η ίδια μια ταινία, καταλήγοντας στη γνωριμία με μια ηθοποιό την οποία η συγγραφέας προσπαθεί να πείσει να συνεργαστούν.

1744 1

Κάθε συνάντηση καταλαμβάνει το δικό της φιλμικό χρόνο, φαινομενικά δίχως καμία πίεση να ολοκληρωθεί ή να οδηγήσει παρακάτω, αν κι αυτό συμβαίνει νομοτελειακά αλλά και με απόλυτη φυσικότητα, επειδή έτσι είναι βέβαια και το ίδιο το πλέγμα της ζωής– ένα ντόμινο ανθρώπων, συναντήσεων και καταστάσεων, όπου ιδέες και αισθήσεις μεταδίδονται και μετατοπίζεται από το ένα σκηνικό στο επόμενο. Ο Χονγκ Σανγκ-σου (της επίσης υπέροχης “Γυναίκας Που Έφυγε”) είναι ο καλύτερος σκηνοθέτης ίσως και στον κόσμο στο να καταγράφει αυτές τις μικρές, φαινομενικά συνηθισμένες στιγμές καθώς η μία διαχέεται στην επόμενη: Είναι απλά σπουδαίος στις κάζουαλ σκηνές διαλόγων και στο να καταγράφει κινηματογραφικά την ενέργεια ενός χώρου με τους ανθρώπους του.

1744 3

Σταδιακά όμως, μέσα από τους περιπάτους και τις εναλλαγές προσώπων και τόπων, αρχίζει να σχηματίζει το πορτρέτο μιας μεγαλύτερης ιδέας, πάνω στο πώς το δημιουργικό αδιέξοδο και η δημιουργική αναζήτηση μπορούν να συνυπάρχουν, και στο πώς η κάτι το σημαντικό μπορεί να σχηματίζεται ακόμα κι ενώ δεν το συνειδητοποιείς– απλά και μόνο ζώντας. Μια πανέμορφη ταινία, απολύτως μελετημένη μες στη χαλαρή ροή της, με βραβείο στο περασμένο φεστιβάλ Βερολίνου, έστω κι αν όχι τη Χρυσή Άρκτο, όπως μάλλον έπρεπε.

Θοδωρής Δημητρόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα news247.gr

Smart Search Module