Μενού

ΠΑΓΙΔΑ - Παυλίνα Αγαλιανού

Παλαιστίνη. Η Ριμ, μια νεαρή μητέρα, πηγαίνει στο κομμωτήριο της Ούντα. Η συνάντηση παίρνει αναπάντεχη τροπή, καθώς η Ούντα την ναρκώνει και ενορχηστρώνει μια στημένη φωτογράφιση που εκθέτει την «τιμή» της Ριμ. Ο λόγος; Η Ούντα είναι πληροφοριοδότης των κατοχικών μυστικών υπηρεσιών - και αν η Ριμ δεν θέλει να κυκλοφορήσουν οι φωτογραφίες, πρέπει να γίνει κι αυτή.

1651 5

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης ακροβατεί ανάμεσα στην αφοσίωση και την προδοσία, ανάμεσα στο προσωπικό και το συλλογικό, και θέτει «επικίνδυνα» διλήμματα ηθικής φύσης στους ήρωές του και κατ' επέκταση στους θεατές του. Αναμφισβήτητα οι συνθήκες που ζουν οι Παλαιστίνιοι είναι συνθήκες βαρβαρότητας και πολέμου. Αναμφισβήτητα, επίσης, η θέση της γυναίκας είναι πιο ευάλωτη σε τέτοιες συνθήκες. Μπαίνει όμως τελικά ηθικό δίλημμα «η τιμή μου ή η πατρίδα μου» σε οποιαδήποτε γυναίκα; Μπορεί αυτό το δίλημμα να μην είναι «πλαστό»; Χιλιάδες Παλαιστίνιες γυναίκες έχουν γίνει σύμβολα αγώνα, και αυτή είναι και η τιμή τους. Η απελευθέρωση της γυναίκας δεν είναι ξεχωριστή από τους αγώνες της, αντιθέτως είναι συνυφασμένη με έναν αδιαίρετο τρόπο. Η απελευθέρωση είναι «νύχι - κρέας» με τους αγώνες για ειρήνη, με την αντίσταση για μια καλύτερη ζωή. Αν μη τι άλλο, όμως, η θεματική της ταινίας σε προβληματίζει...

Παυλίνα Αγαλιανού
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα rizospastis.gr

Smart Search Module