Μενού

ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ, Η (Επαν.) - Άγγελος Πολύδωρος

Ένα δράμα και ταυτόχρονα ένα σχόλιο για την ταυτότητα της Ινδής γυναίκας και τη σύγκρουσή της με τον παραδοσιακό ρόλο της. Η ιστορία διαδραματίζεται στην Καλκούτα και ο σκηνοθέτης μέσα από τον φακό του απεικονίζει τις καθημερινές συνήθειες μιας οικογένειας της μεσαίας τάξης, για την οποία η τιμή είναι το πρωταρχικό της μέλημα.

Στην ταινία, έχουμε την ιστορία της Αράτι, μιας νοικοκυράς που εγκαταλείπει την παραδοσιακή της ταυτότητα αναλαμβάνοντας δουλειά ως πωλήτρια, για να στηρίξει οικονομικά την οικογένειά της παρά τις αρχικές διαμαρτυρίες του συζύγου της και τραπεζικού υπαλλήλου, σπάζοντας έτσι τα παραδοσιακά δεσμά και μια σειρά από ρόλους ως γυναίκας και νοικυράς.

1649 5

Απέναντί της βρίσκει εκτός από το σύζυγό της και τον πατέρα του, ο οποίος προσπαθεί να την μεταπείσει χωρίς όμως να μπορεί να επιβάλλει τις απόψεις του λόγω της οικονομικής του εξάρτησης από τους άλλους.

Ο Σατιαζίτ Ράι με νηφαλιότητα, χωρίς μελοδραματισμό αλλά έντονο διδακτισμό, αναλύει τις συνήθειες της οικογένειας και τις συγκρούσεις των απόψεων, βοηθούμενος και από τις, χαμηλών τόνων, ερμηνείες των ηθοποιών του, οι οποίοι πλάθουν χαρακτήρες με όγκο και προσωπικότητα πρωτόγνωρη για την εποχή. Είναι χαρακτηριστικός ο ρόλος της Ήντιθ μιας συναδέλφου της Αράτι, η οποία είναι Αγγλο-Ινδικής καταγωγής, αρνούμενη την ισότητα από τους Βρετανούς και όντας μη αποδεκτή από τους Ινδούς, κατέχει μια περιθωριακή θέση στην κοινωνία και γενικά θεωρείται ανήθικη, ανέντιμη και κατώτερου πολιτιστικού επιπέδου, λόγω της καταγωγής της. Στο πρόσωπο της Ήντιθ η Αράτι θα βρει μια υποστηρίκτρια και φίλη.

Η ταινία, βλέπεται με ενδιαφέρον όχι μόνον από άποψη του θέματος της γυναικείας χειραφέτησης, αλλά και εξ αιτίας της τολμηρής, για τα μέτρα της εποχής, απεικόνισης των ηθών και των εθίμων της Ινδίας του 1950.

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα aggelospolidoros.blogspot.com

Smart Search Module