Μενού

BAD GUY - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Η ιστορία ενός άντρα ερωτευμένου με μια γυναίκα που τον αγνοεί, ο οποίος την αναγκάζει να εκπορνεύεται για να την παρακολουθεί κρυφά μέσα από ένα διπλής όψης καθρέφτη, φαίνεται στο χαρτί κάπως απίθανο ή και εξοργιστικό. Μια τέτοια ιστορία χρησιμοποίησε ο Κιμ Κι-Ντουκ, στην ταινία του Bd Guy, που γύρισε το 2001 (αν και κυκλοφόρησε μόλις το 2005), ένα χρόνο μετά το εξαιρετικό «Το Νησί» (μια ακόμη ιστορία ενός αλλόκοτου έρωτα), και που, την εποχή του, εξόργισε πολλούς κριτικούς. Κα ταινία τελικά που χρησιμοποιεί τη φαντασία, το μαύρο χιούμορ και τη σουρεαλιστική έμπνευση για να μας μιλήσει για ένα «τρελό έρωτα» (που θα άρεσε και τον Μπουνιουέλ) αλλά και για μια κοινωνία ταξικών συγκρούσεων και παιχνιδιών εξουσίας.

1624 2

Η ιστορία του Κι- Ντουκ είναι τελικά αφορμή για να γνωρίσουμε δυο εξαιρετικά ενδιαφέροντες χαρακτήρες: έναν άντρα, σιωπηλός (δεν μιλάει σχεδόν ποτέ), αδίστακτος μαστροπός, που επιβλέπει ένα πορνείο, αν και, από ότι αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε σταδιακά, τραυματισμένος, σωματικά και ψυχικά, και μια γυναίκα, όμορφη νεαρή φοιτήτρια, καλής οικογένειας, ντροπαλή, που ο άντρας αποφασίζει να εκδικηθεί όταν εκείνη τον φτύνει, μετά που τη φιλά βίαια στο παγκάκι που τη βλέπει και την ερωτεύεται. Στη βασανιστική πορεία της στο πορνείο, όπου αυτός την αναγκάζει να εργάζεται., η γυναίκα μετατρέπει σε μια πεισματική, γενναία κοπέλα, που δεν παύει να αντιστέκεται σ’ αυτόν.

1624 5

Ο Κι-Ντουκ τοποθετεί τον, στην πραγματικότητα αντί-ήρωα πρωταγωνιστή του, και τη νεαρή άπειρη γυναίκα, η οποία, σπρωγμένη στην πορνεία, δυναμώνει και βρίσκει διέξοδο στην προσωπικότητα της (στο νου έρχεται η «Ωραία της ημέρας» του ανεπανάληπτου Λουίς), σε ένα συγκεκριμένο, βουτηγμένο στην εκμετάλλευση και τη διαφθορά, κοινωνικό περιβάλλον (εκείνο της Νότιας Κορέας) που επηρεάζει και καθοδηγεί τις πράξεις τους. Περιβάλλον που ο σκηνοθέτης καταγράφει άλλοτε ρεαλιστικά και άλλοτε με εικόνες σχεδόν θα έλεγα ονειρικές, με σουρεαλιστικά στοιχεία, όπως εκείνες με τα συνεχή γκρο πλάνα των ματιών του ερωτοχτυπημένου άντρα που παρακολουθεί πίσω από τον καθρέφτη τη γυναίκα να κάνει σεξ με τους πελάτες και οι φωτογραφίες ενός ζευγαριού, που τους έχουν αφαιρεθεί τα μάτια (φωτογραφία που κρύβει στην άμμο μια άγνωστη γυναίκα που τη βλέπουμε να μπαίνει στη θάλασσα και να χάνεται), και που η γυναίκα βρίσκει στην ακρογιαλιά, στην οποία την οδηγεί κάποια στιγμή ο άντρας.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module