Μενού

ΤΖΟΥΝΤΙ - Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος

Υπάρχουν ελάχιστες ταινίες που είναι κατώτερες των ερμηνειών και ακόμα πιο δύσκολα βρίσκεις ερμηνείες που επισκιάζουν την ιστορία που περιγράφουν, χωρίς όμως στιγμή να υπερισχύσει το εγώ του ηθοποιού κόντρα στον ήρωα. Η Renée Zellweger ως Judy Garland είναι μια από αυτές τις εξαιρέσεις. Αναδεικνύοντας την πολυπλοκότητα της γυναίκας πίσω από τον μύθο, μέσα από σποραδικά αποσπάσματα της περιόδου σχεδόν ενός χρόνου πριν από το θάνατο της μεγαλύτερης σουπερστάρ της χρυσής εποχής των musical, δείχνει ότι είναι πέρα και πάνω από τον ρόλο. Δεν έχουμε σε καμία περίπτωση μιμιτισμό, έχουμε μόνο ουσία: η Zellweger είναι μια σύγχρονη Judy, με τα πάνω και τα κάτω στην καριέρα της, με ευαισθησία και ουσία, κατανόηση και αποδοχή, μια triple actress 360 μοιρών, που φροντίζει να σαρώσει χωρίς να σαρωθεί από το «δημιουργικά εξωστρεφές κτήνος» το οποίο κλήθηκε να αποδώσει ερμηνευτικά.

Με ένα σενάριο (του Tom Edge, που βασίζεται -και δεν κρύβει τις καταβολές του, δυστυχώς- στο θεατρικό του Peter Quilter End of the Rainbow) το οποίο αδικεί τη συνολική προσπάθεια και χαραμίζεται στη λεκτική εξιστόρηση γεγονότων, σε σκηνοθεσία Rupert Goold (κατώτερη του οράματος), το Judy ξεπερνά τις παραφωνίες γιατί η Zellweger γνωρίζει να πατάει σωστά πάνω στις φάλτσες νότες μιας πονεμένης ζωής και με συναίσθημα να καλύπτει τους στίχους που κάποιος ξέχασε να μελετήσει. Αποφεύγω να δίνω spoiler, όμως και μόνο για την τελευταία σκηνή που δίνει μια σπαρακτική ερμηνεία του πιο γνωστού τραγουδιού της καριέρας της Garland Over The Rainbow, την κάνει στα δικά μου μάτια να πρωταγωνιστεί ήδη στις Οσκαρικές υποψηφιότητες. Μια ερμηνεία βαθιά, μόνο συναίσθημα, που σε κάνει να ξεχνάς την ηρωίδα πίσω από τον ρόλο και τα γεγονότα που την οδήγησαν στον τραγικό θάνατο πριν κλείσει τα 50 της χρόνια.

judy 03

Φεύγοντας από την προβολή, η εικόνα της Zellweger μένει σαν μουσική της οποίας τον στίχο δεν θυμάσαι και τη μουρμουρίζεις μελαγχολικά. Επαναλαμβάνω: Όλη αυτή η παγιωμένη, σχεδόν νομιμοποιημένη μοναξιά της Judy Garland δεν θα μπορούσε να αποτυπωθεί καλύτερα. Σε ευχαριστούμε, Renée, άπαντες θαυμαστές ή μη της diva, που δεν έμεινε στην ιστορία μόνο επειδή έφυγε νωρίς από κοντά μας.

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
Η κριτική της ταινίας γράφτηκε μετά την προβολή της στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο
και δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ

Smart Search Module