Συμπαθητική είναι και η εικόνα που αφήνει το ντεμπούτο στην σκηνοθεσία μεγάλου μήκους μυθοπλασίας της κροάτισας Αντονέτα Αλαμάτ Κουσιγιάνοβιτς Με φόντο το μαγευτικό τοπίο της ηλιόλουστης θάλασσας της Κροατίας, παρακολουθούμε ένα παράξενο οικογενειακό δράμα με κεντρικά πρόσωπα έναν δημαγωγικό πρώην ναυτικό (Λέον Λούτσεφ), την υπομονετική γυναίκα του (Ντανιέλα Κούρτσιτς), την ανήσυχη κόρη του (Γκράτσια Φιλίποβιτς) και έναν πάμπλουτο, cool φίλο του (Κλιφ Κέρτις) που τον γνωρίζει από πολύ παλιά και υποτίθεται ότι λειτουργεί ως διαμεσολαβητής για την πώληση του εκεί σπιτιού του πρώτου. Βαρόμετρο της ιστορίας είναι η κόρη, αγέλαστη, ντροπαλή, καταπιεσμένη, την οποία η Κουσιγιάνοβιτς δεν χορταίνει να κινηματογραφεί με τα ολόσωμα μαγιό της αφήνοντας την ταινία να κυλήσει σε χαλαρούς ρυθμούς παρά τις εντάσεις που επικρατούν ανάμεσα σε όλα τα πρόσωπα. Περιμένεις την «έκρηξη», προφανώς και η κλιμάκωση έρχεται καλά.
Η ρήξη της κόρης με τον πατέρα, η υπόγεια αντιζηλία με την πανέμορφη μητέρα της και η έλξη της προς τον επισκέπτη που δείχνει έτοιμος να της προσφέρει όλα όσα ο πατέρας της της απαγορεύει, δημιουργούν ένα δίχτυ συναισθημάτων ικανό να σε κρατήσει κοντά του μέχρι το φινάλε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το «Τελευταίο καλοκαίρι» είναι μια ταινία που μένει αξέχαστη.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr