Μενού

ΩΡΑ ΤΩΝ ΦΟΥΡΝΩΝ, Η - Παυλίνα Αγαλιανού

Η «Ωρα των Φούρνων» χαρακτηρίστηκε «πρότυπο του επαναστατικού ακτιβιστικού κινηματογράφου» και αποτελεί ένα μνημείο για το λεγόμενο «Τρίτο σινεμά». O τίτλος προέρχεται από το απόφθεγμα του Χοσέ Μαρτί «είναι η ώρα για τους φούρνους και δεν θα φανεί παρά μόνο φως», που είναι ένας υπαινιγμός για τις φωτιές που άναψαν οι ιθαγενείς της Αμερικής στις ακτές της Αργεντινής και είδαν οι κονκισταδόρες...

1454 1

Η ταινία γυρίστηκε από το 1966 έως το 1968 σε συνθήκες δικτατορίας, με τη συνδρομή των εργατικών σωματείων της Αργεντινής και χωρίστηκε σε τρία μέρη, διότι η πλήρης παρακολούθησή του ήταν παράνομη και ενείχε τον κίνδυνο συλλήψεων των θεατών. Αν και περιέχει μια μεγάλη αναφορά στην Ιστορία της χώρας και του λαϊκού και εργατικού κινήματος, με πολλές μαρτυρίες και αναφορές στη φτώχεια και την ανείπωτη βία, περιγράφοντας μια σπουδαία για συμπεράσματα ιστορική περίοδο, δεν μπορεί να μην αναφέρει κανείς ότι οι βασικοί άξονες στο περιεχόμενό του διακατέχονται από κυρίαρχα ιδεολογήματα εκείνης της περιόδου στην Αργεντινή, που φανερώνουν και την τεράστια σύγχυση που επικρατούσε, μεταξύ άλλων στρέβλωση της αντιιμπεριαλιστικής πάλης, προσκόλληση στον περονισμό, «αφορισμός» της κομμουνιστικής ιδεολογίας ως ευρωπαϊκού «ρεύματος».

Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ επαναλαμβάνουν ότι το υλικό τους προσφέρεται για συζήτηση και πραγματικά ο θεατής πρέπει να το παρακολουθήσει, αφού έχει λάβει γνώση για τις ιστορικές συνθήκες που το καθορίσαν, για τα ρεύματα του κινηματογράφου της Λατινικής Αμερικής (διαφέρει πολύ από το «Σίνεμα νόβο» τόσο σε μορφή όσο και σε περιεχόμενο) και βεβαίως προσφέρει έναν σίγουρο προβληματισμό σχετικά με τον σύγχρονο προοδευτικό κινηματογράφο και τις προσδοκίες του.

Παυλίνα Αγαλιανού
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα rizospastis.gr

Smart Search Module