Μενού

ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ, Η - Γιάννης Ζουμπουλάκης

Ενας σκληρός κτηνοτρόφος «βυθισμένος» στα βάθη του  τοπίου της κεντροδυτικής Αμερικής των αρχών του 20ού αιώνα, δεν είναι ακριβώς ο ρόλος στον οποίο το μυαλό σου πηγαίνει όταν σκέφτεσαι τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς,  έναν ηθοποιό που έγινε διάσημος ανά τον πλανήτη δίνοντας μια πολύ ιδιαίτερη, προσωπική και εκμοντερνισμενη εικόνα πάνω στον ντετέκτιβ Σέρλοκ Χολμς στην επιτυχημένη σειρά του BBC «Σέρλοκ».

Αυτός ο καουμπόι, ένας τόσο ακραίος ρόλος για τον Κάμπερμπατς μπορεί να γίνει δίκοπο μαχαίρι. Γιατί αν κάτι στραβώσει, στην πορεία το αποτέλεσμα ενδέχεται να αγγίξει την καρικατούρα, κάτι που έχουμε δει πολλές φορές να συμβαίνει (όσο θυμάμαι τον Αντονι Χόπκινς ως Νίξον ή τον Κόλιν Φάρελ ως Αλέξανδρο ανατριχιάζω).

Αυτό δεν συμβαίνει ποτέ στην ταινία της Τζέιν Κάμπιον όπου ο Κάμπερμπατς υποδύεται τον προαναφερθέντα κτηνοτρόφο, τον Φιλ, που μαζί με τον αδελφό του τον Τζορτζ (Τζέσι Πλέμονς) διαχειρίζονται το επιτυχημένο αγρόκτημά τους στην Μοντάνα του 1925.

1329 1

 

Ναι, είναι ως και συναρπαστικό να παρακολουθείς έναν τόσο καθαρόαιμο Βρετανό να φτιάχνει με τόση ακρίβεια και προσοχή στην λεπτομέρεια, την εικόνα ενός καουμπόι της παλιάς κοπής – τραχύς, προσβλητικός (αποκαλεί διαρκώς τον αδελφό του fatso), που θεωρεί ότι το μπάνιο είναι για τα μαμόθρεφτα, που κυκλοφορεί φορώντας διαρκώς τις μπότες του, και που είναι πραγματικά ευτυχής μόνον όταν διασχίζει τις πεδιάδες με άλογο (ακόμα και τότε όμως η έκφρασή του κάθε άλλο  παρά χαρούμενη είναι).

Και το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο η απόφαση του αδελφού του όχι απλώς να παντρευτεί (την Κίρστεν Ντανστ) αλλά να φέρει στο αγρόκτημα και τον γιό της γυναίκας του (Κόντι Σμιτ-ΜακΦί), θα αλλάξει τον χαρακήρα του Φιλ – και φυσικά προς ποια κατεύθυνση θα είναι αυτή η αλλαγή;

Εκεί η «Εξουσία του σκύλου» αρχίζει σιγά –σιγά να δείχνει τις κρυφές διαθέσεις της, ένα βαθιά ψυχαναλυτικό δράμα, όχι μακρινό από την «λογική» των «Μαθημάτων πιάνου» της ιδίας σκηνοθέτριας που εδώ και μετά από πάρα πολύ καιρό, μας προσφέρει μια πραγματικά καλή, ουσιαστική ταινία.

Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr

Smart Search Module