Μια αρκετά διαφορετική εικόνα της Αγριας Δύσης του 19ου αιώνα παρουσιάζει η Κέλι Ράικαρτ στην τελευταία ταινία της, που συμμετείχε στον διαγωνισμό για την Χρυσή Αρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου 2020 και αργότερα κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας για το 2020 στα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης.
Χωρίς πιστολέρο, ληστείες τραπεζών και άγριες μονομαχίες, η ιστορία εστιάζει στην καθημερινή, δύσκολη ζωή ενός περιπλανώμενου μάγειρα (Τζον Μάγκαρο) και ενός Κινέζου μετανάστη (Οράιον Λι). Ανάμεσα στους δυο αντρες αναπτυσσεται μια παράξενη σχέση πυροδοτούμενη από μια παράνομη «μπίζνα» με μια αγελάδα να έχει τον πρωτο και τον τελευταίο λόγο.
Με τη διαφορά ότι η αγελάδα, η πηγή του τζίρου της επιχείρησης, δεν είναι δική τους αλλά ενός πλούσιου γαιοκτήμονα (Τόμπι Τζόουνς). Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Ράιχαρτ στήνει μια έξυπνη ταινία, γεμάτη ευφάνταστες ιδέες, απρόβλεπτες καταστάσεις και μαύρο χιούμορ – στοιχεία που ορίζουν όχι μόνο την εποχή στην οποία η ιστορία τοποθετείται αλλά και την συγχρονη, καθώς πολλά πράγματα, σε ότι αφορά την αμερικανική νοοτροπία, δεν έχουν αλλάξει στο πέρασμα των χρόνων.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr