Καθόλου τυχαία ο τίτλος παραπέμπει στο περίφημο δίλημμα του Αποστόλου Πέτρου όταν εγκατέλειπε τη Ρώμη κατά τη διάρκεια των χριστιανικών διωγμών. Στην περίπτωση της ηρωίδας, ωστόσο, η τοποθέτησή της μεταξύ της αντικειμενικής ουδετερότητας της μεταφράστριας μιας παρωδίας διαπραγματεύσεων, καθώς οι αποφάσεις είναι ειλημμένες, και της δυσβάσταχτης θέσης μιας συζύγου και μητέρας να προστατεύσει τους τρεις άνδρες της ζωής της γίνεται θηλιά που εκτινάσσει δραματικά η Ζμπάνιτς.

1297 1

Η υποψήφια για διεθνές Όσκαρ ταινία δεν θα μπορούσε παρά να εξελίσσεται ως ωρολογιακό θρίλερ ανάμεσα στο προσωπικό μαρτύριο και στα γνωστά, τραγικά γεγονότα που οδήγησαν στη γενοκτονία και κινείται με πάθος και συμπόνοια στη ζώνη της διεθνούς αδιαφορίας (μας θυμίζει πως ο Ολλανδός συνταγματάρχης που ηγείτο των συνομιλιών πριν την επίθεση των Σέρβων απευθύνθηκε στα αφεντικά του αλλά δε μπόρεσε να συνεννοηθεί γιατί βρίσκονταν σε θερινές διακοπές!) και της ύστατης προσπάθειας να σωθούν ζωές από μια πρώην δασκάλα που γνώριζε τις περισσότερες από τις απειλούμενες οικογένειες, καθώς και μαθητές της που είχαν προσχωρήσει στις τάξεις του εχθρού.

Χωρίς διάθεση αναθεώρησης της Ιστορίας, το Κβο Βάντις, Αΐντα; είναι ένα συναρπαστικό ανθρώπινο δράμα εξαιρετικής κινηματογράφησης και πανίσχυρης ερμηνείας από την Γιάσνα Τζούρισιτς.

Θοδωρής Κουστογιαννόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα lifo.gr